Thursday, September 23, 2010

Al-Fatihah

Baru semalam saya mengalami mimpi yang mengelirukan. Tidur malam yang tidak lena. Pada pagi 23/9 saya dikejutkan dengan panggilan telefon oleh abg saya. Dia memaklumkan saya bahawa anak saudara perempuan saya baru sahaja meninggal di Hospital Sandakan akibat kegagalan fungsi tubuh setelah melakukan pembedahan pada hari sebelumnya.

Dia dilahirkan 1 bln lebih awal dari saya, tetapi kami meniti usia kanak2 bersama. Menanjat tiang rumah, berkelahi dan macam2 lg.

Dia merupakan Ibu kepada 2 gadis kecil. Saya sungguh sedih mengenangkan saya kehilangan seorang kawan dan 2 orang gadis kecil kehilangan ibu yang dicintai.

Life is too short. Hargailah sisa2 hidup yang kita ada... semoga rohnya dicucuri rahmat dikalangan orang yang suci.

-ATIE- OKT 1981-22 SEPT 2010.

1 comment: